dinsdag 3 april 2018

Het Griekse werkwoord op Memrise

(Voor eerdere posts met meer uitleg over Memrise, kun je klikken op het label 'Memrise' in de rechterzijbalk)


Nu het Latijnse werkwoord op Memrise staat, mocht Grieks natuurlijk niet achterblijven! Ik gebruikte mijn paasweekend nuttig en maakte een start met het invoeren. Dat is natuurlijk best een klus, maar het Grieks typen kan ik gelukkig op de iPad met accenten en al vrij makkelijk  met AGK Keyboard (te vinden in de Appstore). De rest van de informatie voer ik op de computer in (dat typt toch sneller), en ik heb geleerd van het Latijn: ik spreek nu ook gelijk de audio in (daar ben ik voor het Latijn ook weer een stukje verder mee, trouwens).

Inmiddels staan indicativus, imperativus en infinitivus praesens actief van de thematische werkwoorden met en zonder contractie en εἰμί erop, met de voorbeeldwoorden uit Argo (maar die komen overeen met die van Pallas, behalve dat je λαμβάνω erbij cadeau krijgt). De cursus is hetzelfde opgezet als de Latijnse werkwoorden. Na de testenweek ga ik hem laten testen door mijn leerlingen, dus ik ben benieuwd. Je vindt de cursus hier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten